امروز چهارشنبه 23 آبان 1397

ساختمان پزشکان

زمان انتشار: بدون تاریخ  

درمان بـیماری ها بـا خوردن میوه

اگر می خواهید درمان درد خود را بیابید و بدانید چه میوه ای برای آن خوب است، با ما همراه شوید.
سرگرم کننده است بدانید که میوه ها خاصیت خیلی زیادی از جمله خاصیت ضدپیری دارند و نه تنها می توانند موجب زیبایی پوست و تناسب اندام فرد مصرف کننده شوند، بلکه می توانند روند پیری را در او عقب انداخته و حتی انواع بیماری ها را درمان کنند.

*خسبرچسبی مفرط :
علت خسبرچسبی مفرط معمولا کم خونی است، یعنی هنگامی اتفاق می افتد که مقدار تجمع هموگلوبین در خون کم کردن یابد. کم خونی موجب اکسیژن رسانی کم تر شده و به دنبال خود ضعف، رنگ پریدگی و خسبرچسبی را به دنبال می آورد. مصرف موادغذایی غنی از آهن و ویتامین ها b12 مثل اسفناج، بادام، عدس، لوبیا قرمز و گوشت گاو و گوسفند می تواند درمان این درد باشد.

*مسالهات پوستی:
محیط، نور آفتاب، آلودگی هوا و سیگار می تواند موجب صدمه دیدگی پوست شود. برای آنکه از بروز اولین چروک ها پیشگیری کنید و پوست خود را صاف و شفاف نگه دارید، بهتر است مواد غذایی غنی از ویتامین a، c و e و سلنیوم مصرف کنید. مصرف انگور، آواکادو، پیاز، تربچه، بادام و چای سبز می تواند به سلامت پوست و برطرف شدن مسالهات پوستی کمک کند.

*مسالهات مربوط به مو:
برای آنکه موهایی محکم و زیبا داشته باشید، بهتر است موادغذایی غنی از آهن و ویتامین a مثل آلو یا کلم چینی بخورید. گوشت گاو، میگو، اسفناج و بادام از آنجا که حاوی زنیک و آهن هستند خیلی زیاد سودمندند. زنیک طول عمر خود را افزودن داده و نه تنها مانع از ریزش سریع آن می شود، بلکه محرک رشد مجدد موهاست.

*واریس:
موادغذایی حاوی ویتامین c، مس و ترکیبات فنولی از بروز واریس پیشگیری می کنند. به افرادی که دچار به واریس هستند پیشنهاد می شود لیمو، گردو و چای سبز مصرف کنند.

*مسالهات خواب داشتن :
خواب خوب خود کلید اصلی داشتن تناسب اندام، پوست درخشان، چشمان براق و… است. برای داشتن خوابی خوب بهتر است موادغذایی حاوی قندهای طبیعی مصرف کنید تا تعادل گلیسمی در خون شما برقرار شود. از جمله مواد غذایی پیشنهاد شده می توان به کشمش، غلات کامل، لوبیا قرمز، عدس و آلو اشاره کرد.

*ضعف حافظه :
ویتامین e، منیزیم و ویتامین b می تواند جلوی ضعف حافظه را بگیرد. مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها همچنین ویتامین c، e و سیلیسیوم گیاهی می توانند موجب افزودن حافظه شوند. از جمله موادغذایی پیشنهاد شده برای افزایش حافظه گیاه جینسینگ، کلم سبز و کلم پیچ، گردو، گندم کامل، انبه، میگو، تخم آفتاب گردان و جعفری است.
زرده تخم مرغ هم غنی ترین ماده غذایی حاوی کولین است. کولین به ارگانیسم در تبدیل چربی به اسیتیلکولین کمک می نماید و نقشی مهم در مکانیسم حافظه دارد.

*بیماری های قلبی:
معمولا به کسانی که دچار به نابهتری های قلبی اند پیشنهاد می شود موادغذایی حاوی چربی های اشباع مثل کره، پنیر، همبرگر و… مصرف نکنند چون چربی اشباع موجب بالا رفتن کلسترول خون می شود. در عوض بهتر است موادغذایی حاوی اسیدهای چرب منوی غیراشباع، فلاونوییدها و فیبر مصرف کنند. این ترکیبات در برخی روغن ها مثل روغن زیتون و برخی مواد غذایی و میوه ها مثل انگور، خربزه، آواکادو، بروکلی، ماهی ساردین، صدف و چای سبز موجود است.

*بیماری های چشمی:
حتما شنیده اید که می گویند برای پیشگیری از ضعیف شدن چشم هویج بخورید. سرگرم کننده است بدانید تمام میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های a،c، e و لوتنین هستند و می توانند موجب وضوح دید شوند. به جز هویج توت فرنگی، تخم مرغ، زردآلو، چغندر و کدوتنبل هم قدرت دید شما را افزودن می دهد.

*نابهتری های استخوانی:
پوکی استخوان یا بقیه ی بیماری های استخوانی مربوط به پیری می شوند. مصرف موادغذایی غنی از کلسیم و ویتامین d می تواند از دچار شدن به این بیماری ها پیشگیری کند. به همین علت پیشنهاد می شود موادغذایی نظیر بروکلی، اسنفاج، شیر، ماست، روغن زیتون، نارگیل و شاه ماهی مصرف کنید.

*مسالهات گوارشی:
مصرف موادغذایی حاوی فیبر مثل میوه و سبزیجات و مصرف حداقل 5/1 لیتر آب در روز به هضم و دفع بهتر تر کمک می نماید. چنانچه دچار سنگینی معده یا سوزش هستید، بهتر است موادغذایی اسیدی مثل پنیر، گوشت قرمز و مرکبات را از برنامه غذایی خود حذف کنید. مصرف میوه هایی مثل انگور، موز، گندم کامل و برنج قهوه ای می تواند سودمند باشد.

*مسالهات مفصلی:
التهابات و درد مفاصل از جمله بیماری های است که لازم است به خاطر آن به پزشک مراجعه کنید. مصرف میوه و سبزی های غنی از آنتی اکسیدان ها مثل گردو، غلات و ماهی های چرب می تواند از بروز این نابهتری ها پیشگیری کند. سیب، اواکادو، دانه گندم کامل و روغن زیتون هم سودمند است.

اندروید lg مولفیکس