امروز چهارشنبه 23 آبان 1397

ساختمان پزشکان

زمان انتشار: بدون تاریخ  

خوراکی هایی که اشتها را کم کردن می دهند

همۀ ما دوست داریم که به راحتی و به سرعت وزن کم کنیم. خوب است که بدانید یک سری مهار کنندۀ طبیعی اشتها وجود دارند، که به ما در این زمینه کمک می‌کنند.

 مهارکننده های طبیعی اشتها
مزیت عمدۀ این مهارکننده ها این است که سلامت افراد را به خطر نمی‌اندازند، و مانند خیلی زیادی از داروها نمی باشدند که در داروخانه ها به فروش می‌رسند و بعد از مدتی به علت عوارض جانبی شدید از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.

 خود شما را غرق در دست آورداتی که قول می‌دهند با کم کردن اشتها، وزن تان را سریع پایین می‌آورند، نکنید. طبق مطالعات انجام شده، ممکن است با این کار سلامتی تان را به خطر بیندازید. به جای استفاده از این دست آوردات، باید نبعضی مواقع دوباره به بشقاب غذایتان بیندازید و خوراکی هایی را انتخاب کنید که به طور طبیعی خاصیت مهارکنندگی اشتها را دارند.

 آب و تمام مصرفی های بدون قند
هنگامی که آب یا هر مصرفی بدون قند بقیه یی می‌نوشیم، فیبرهای معده کشیده می‌شوند و این کشش سبب کم کردن احساس گرسنگی می‌شود. این تأثیر مهارکنندگی اشتها بر اثر پر کردن معده ایجاد می‌شود. با این حال، باید حواستان باشد که آب مدت هنگام خیلیی در معده نمی‌ماند و درنتیجه اثر سیرکنندگی آن کوتاه مدت خواهد بود.

 سوپ ها
سوپ ها علاوه بر وجود مایعات که سبب سیر شدن می‌شوند، حاوی فیبر هم هستند و همان طور که می‌دانید فیبرها هم مهارکنندۀ اشتها هستند.

 سبزیجات خام
سبزیجات خام سرشار از فیبر هستند و شدت احساس گرسنگی را کم می‌کنند. به یاد داشته باشید که مصرف سبزیجات خام نیازمند جویدن خیلی زیاد خیلی است. و عمل جویدن نیز در پیدایش نشانه های سیری سهیم است.

 میوه های سرشار از پکتین
پکتین فیبرهایی هستند که در معده تبدیل به نوعی ژل می‌شوند که سبب افزودن احساس سیری می‌گردند. بعضی میوه ها احساس سیر بودن را بیشتر از بقیه ایجاد می‌کنند. مثلاً سیب. به یاد داشته باشید که میوه ها هم مانند سبزیجات خام نیاز به جویدن خیلی زیاد خیلی دارند و همین جویدن یکی از عوامل مهم در ایجاد احساس سیری است.

 موادغذایی سرشار از پروتئین
مواد غذایی سرشار از پروتئین و به ویژه گوشت سفید و برخی از انواع ماهی ها، عاملی برای مهار قابل توجه اشتها هستند.

 تخم مرغ آب پز و سفت
تخم مرغ نیز حاوی مقدار بالایی پروتئین است، ضمناً تخم مرغ سفت، نوعی احساس سیری فوری و همچنین سنگینی طولانی مدت،  نیز ایجاد می‌کند.

 غلات سرشار از کربوهیدارت پیچیده
نان، برنج و گندم غلات غنی از قندهای ملایمی هستند که به سرعت احساس سیری طولانی مدت برای فرد به همراه می‌آورند. اگر غلات کامل را در الویت قرار دهید، تأثیر سیرکنندگی آنها به علت وجود مقادیر قابل توجه فیبر به سراغتان خواهد آمد.

غلات را همیشه به مقادیر کم و بدون افزودن مواد چرب و یا سس میل کنید.

به عبارت بقیه ی، کم کردن شدت گرسنگی با داشتن تغذیه ای متعادل و به کمک نیروی سیر کنندگی مواد غذایی، امکان پذیر است. البته، همهنگام با بهره بردن از چنین تغذیه ای، باید از اساضطراب اجتناب کرده و ورزش را شروع کنید.

اندروید lg مولفیکس