امروز چهارشنبه 23 آبان 1397

ساختمان پزشکان

زمان انتشار: بدون تاریخ  

مواد غذایی که سبب شادابی میشوند

خوردنی هایی که شما را شاد می نماید

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نمی باشد. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما سودمند است و هم برای سلامت روانی ما به این نکته های توجه کنید:

 صبحانه خوردن روزانه:
کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، پژوهشات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کم کردن چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا هنگام ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که اضافه وزن در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت دچار می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزودن توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های معتبر افزودن می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، پیشنهاد می شود.

 گنجاندن ماهی در رژیم غذایی:
چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد پیشنهاد می نماید که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا ۳ بیشتر دارند. این موجب کم کردن خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس پژوهشات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کم کردن آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.

 میان وعده ها:
کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کم کردن می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزودن می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع بقیه ی میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین هنگام برای خوردن میان وعده هنگامی است که گرسنه هستید.

 آب و لبنیات:
آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دسبرچسباه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. چنانچه آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گفته های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در دست آوردات لبنی برای سلامت بدن و تقویت استخوان ها ضروری است. همچنین از افزودن فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می نماید. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کم کردن چربی و کم کردن توده عضلانی هم تاثیرگذار است.

 مصرف چای:
چای بنوشید اما چایی که مقدار کافیین آن کمتر باشد. برای چه که هرچه مقدار کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و مصرفی های شیرین هم به افزودن وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه تاثیرگذار بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می نماید.چای مزایای سودمندی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.

اندروید lg مولفیکس